Αρχική σελίδα » Ενημερωθείτε για το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών... » Προκηρύξεις και Επιλογή Φοιτητών/-τριών » Εξεταστέα Ύλη

ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ 2024-2025

Η επιλογή των εισακτέων πραγματοποιείται:

Για τις ειδικεύσεις Διδασκαλία Ανθρωπιστικών Αντικειμένων και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: α) με συνεκτίμηση προσόντων και β) με προφορική συνέντευξη, βάσει της ακόλουθης κατανομής:

α. Βαθμός Πτυχίου: 20%

β. Βαθμολογία γνωστικών αντικειμένων ειδίκευσης στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών: 15%

γ. Πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών πέραν της υποχρεωτικής: 5%

δ. Επιπλέον προσόντα (πιστοποιημένη γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών, κατοχή δεύτερου πτυχίου Α΄ και Β΄ κύκλου σπουδών, συγγραφικό και ερευνητικό έργο, συμμετοχή σε συνέδρια – επιμόρφωση): 20%.

ε. Συνέντευξη: 40%

Για την ειδίκευση Ειδική Αγωγή: α) με γραπτές εξετάσεις, β) με συνεκτίμηση προσόντων και γ) με προφορική συνέντευξη, βάσει της ακόλουθης κατανομής:

 α. Απόδοση στις εισαγωγικές εξετάσεις για το ΠΜΣ σε ποσοστό 50%.

β. Βαθμός Πτυχίου: 10%.

γ. Βαθμολογία γνωστικών αντικειμένων ειδίκευσης στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών: 5%.

δ. Επιπλέον προσόντα (πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών, πιστοποιημένη γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών, κατοχή δεύτερου πτυχίου Α' ή Β' κύκλου σπουδών, συγγραφικό και ερευνητικό έργο, συμμετοχή σε συνέδρια, επιμόρφωση): 15%.

ε. συνέντευξη: 20%.

Με βάσει τα συνολικά κριτήρια, η Συντονιστική Επιτροπή καταρτίζει τον πίνακα αξιολόγησης των φοιτητών και τον καταθέτει προς έγκριση στη Συνέλευση.

Καμία αίτηση δεν θα εξετάζεται εάν δεν είναι πλήρης.

 


Θεματική εξέταση και ενδεικτική βιβλιογραφία για τις εξετάσεις στην Ειδίκευση «Ειδική Αγωγή»

 

Θεματική εξέτασης

  • Αξιολόγηση και διάγνωση Νευροαναπτυξιακών Διαταραχών
  • Κύρια χαρακτηριστικά και βασικές έννοιες της εφαρμοσμένης ανάλυσης της συμπεριφοράς
  • Βασικές διδακτικές και θεραπευτικές μέθοδοι και τεχνικές της ανάλυσης της συμπεριφοράς
  • Μέθοδοι εκπαίδευσης και θεραπείας παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και άλλων Νευροαναπτυξιακών Διαταραχών
  • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: είδη και τρόποι αντιμετώπισης
  • Διάγνωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών
  • Χαρακτηριστικά και εκπαίδευση ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης
  • Χαρακτηριστικά και εκπαίδευση ατόμων με σοβαρά προβλήματα ακοής
  • Ορισμός και κριτήρια μέτρησης της νοημοσύνης
  • Αξιολόγηση, Διάγνωση και μέθοδοι διδασκαλίας ατόμων με νοητικό υστέρηση
  • Μέθοδοι ένταξη ατόμων με αναπηρία
  • Η οικογένεια των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
  • Η οικογένεια των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  
  • Προβλήματα λόγου και ομιλίας: χαρακτηριστικά και αντιμετώπιση

 

Ενδεικτική Βιβλιογραφία

v Heward, W.L. (2011). Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες: Μια εισαγωγή στην Ειδική Εκπαίδευση. Αθήνα: Τόπος (Επιμέλεια Α. Δαβάζογλου & Κ. Κόκκινος).

v Γενά, Α. (επιμ.) (2017). Συστημική, Συμπεριφορική-Αναλυτική Προσέγγιση: Αξιολόγηση, διάγνωση, εκπαίδευση, θεραπευτικές παρεμβάσεις και ένταξη παιδιών με νευρο-αναπτυξιακές διαταραχές με έμφαση στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Αθήνα: Gutenberg.

v Παντελιάδου, Σ. & Αντωνίου Φ. (2008). Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες. Θεσσαλονίκη: Γράφημα. ΕΠΕΑΕΚ, ΥΠΕΠΘ.

v Παντελιάδου, Σ. & Μπότσας, Γ. (2008). Μαθησιακές Δυσκολίες: Βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά. Θεσσαλονίκη: Γράφημα. ΕΠΕΑΕΚ, ΥΠΕΠΘ.

 

03/09/2019

ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ 2019-20

Η επιλογή των εισακτέων πραγματοποιείται: Για τις ειδικεύσεις: Διδασκαλία Ανθρωπιστικών Αντικειμένων και Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: α/ με συνεκτίμηση προσόντων και β/ με προφορική συνέντευξη, βάσει της ακόλουθης κατανομής: -Βαθμός Πτυχίου: 20%. -Βαθμολογία γνωστικών αντικειμένων ειδίκευσης στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών: 15%. -Πιστοποιημένη γνώση ξένων γλωσσών πέραν της υποχρεωτικής: 5%. -Επιπλέον προσόντα (κατοχή δεύτερου πτυχίου Α' ή Β' κύκλου σπουδών, συγγραφικό και ερευνητικό έργο, συμμετοχή σε συνέδρια, επιμόρφωση): 20%  -Συνέντευξη: 40%.

Με βάση τα συνολικά κριτήρια, η ΣΕ καταρτίζει τον πίνακα αξιολόγησης των φοιτητών και τον καταθέτει προς έγκριση στη Συνέλευση.