Αρχική σελίδα » Ερευνητικό Έργο του Π.Μ.Σ. » Επιστημονικές Δράσεις » Κατ. "Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση"

Κατεύθυνση "Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση"

14/04/2014

1ο Παγκόσμιο Συνέδριο "Νέες Εξελίξεις στη Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση"

Ενημερώνουμε ότι το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του ΕΚΠΑ, σε συνεργασία με το Équipe de Recherche en Éducation Scientifique et Technologique Université du Québec à Montréal και την υποστήριξη του Π.Μ.Σ. "Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου" και του Τμήματος Φ.Π.Ψ. της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, οργανώνουν το 1ο Παγκόσμιο Συνέδριο με τίτλο "Νέες Εξελίξεις στη Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση".

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 29 - 31 Μαΐου, στην Κέρκυρα και διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Για να μεταβείτε στην ιστοσελίδα του συνεδρίου, πατήστε εδώ,

ενώ για να δείτε την αφίσα, πατήστε εδώ.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου.

 

Dear Colleagues,


We are proud and honored to announce the First International Conference on "New Developments in Science and Technology Education" that will be held in Corfu Island, Greece, from Thursday, May 29th, to Saturday, May 31st, 2014. It will be held in Hotel Corfu Holiday Palace , a luxurious property set  in Kanoni, 4 km from the city and airport of Corfu in a truly unique location with beautiful panoramic views over the Ionian Sea.

Science and technology education research, influenced by constructivist thinking, not only concentrates on the teaching of science concepts and addressing misconceptions that learners may hold, but also emphasizes how students learn and tries to find out ways to achieve better learning. New developments in science and technology education rely on a wide variety of methods, borrowed from many other sciences such as computer science, cognitive science, sociology and neurosciences. 

A lot of studies indicate that students who use new technologies, enlightened by new developments in science education, not only get better grades on exams, but also demonstrate better understanding. Constructing and using scientific conceptual models are also necessary in order to reach high levels of scientific literacy. Therefore, it is important for science courses to be designed in ways that support and help students understand the pivotal role of models in scientific episteme and of modeling in scientific inquiry.

The conference will be structured around (but not limited to) five main thematic axes such as:

  • Modern Pedagogies and New Technologies in Science and Technology Education
  • Interest, Attitude and Motivation in Science and Technology Education
  • Neuroscience and Science Education
  • Assessment in Science and Technology Education
  • Teaching and Learning in Specific Disciplines


The conference has two objectives. The first objective is the sharing of new practices within the area of research in science and technology education. The second objective is to provide international researchers a significant and friendly opportunity to network and collaborate so as to improve ideas and processes.

For students of UoA the registration fees are only 40€ (there is no early and late registration).

For more information and news visit our website, http://ndste2014.weebly.com/, or contact us at ndste2014conference[at]gmail[dot]com.

We are looking forward to see you in Corfu! Join us on LinkedIn and Facebook!

 

On behalf of the Conference Organizing Committee



Ερευνητικό Έργο Κατεύθυνσης "Ψηφιακές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση"

Στην Κατ. "Ψ.Τ. στην Εκπαίδευση" αναπτύχθηκε το ακόλουθο ερευνητικό έργο:

2013 – 2016: 'Mathematical Creativity Squared'  A Computational Environment to Stimulate and Enhance Creative Designs for Mathematical Creativity', (2013-16), Technological Development and Demonstration (FP7), Strategic Objective ICT-2013.8.1 "Technologies and scientific foundations in the field of creativity" (Project No. 610467). Υπεύθυνος έργου ο Διευθυντής της κατεύθυνσης Καθ. Χ. Κυνηγός, για το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων «Διόφαντος» (ΙΤΥΕ). Συνεργάτης στέλεχος του έργου η Επ. Καθ. του Τομέα Μ. Δασκολιά. Συμμετεχουν στο ερευνητικό πρόγραμμα και εκπονούν διπλωματική εργασία οι εξής φοιτητές της κατεύθυνσης: Αρετή Καϊτσώτη & Μαριάνθη Γριζιώτη

2005 – 2015: Εμπλουτισμός Ψηφιακών Βιβλίων Μαθηματικών (2011-2015). Ψηφιακό σχολείο, «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής Βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός Μετασχολιασμός Εκπαιδευτικού Υλικού, Υποδομή για Υποδειγματικές Διδασκαλίες και Αξιοποίηση Συμμετοχικού Ιστού»,  του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»  του ΥΠΑΙΘ, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο στα πλαίσια του ΕΣΠΑ και υλοποιείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων «Διόφαντος» (ΙΤΥΕ). Επ. Υπεύθυνος και συντονιστής για τα διαδραστικά βιβλία μαθηματικών (http://ebooks.edu.gr) και τη συλλογή μαθηματικών στο αποθετήριο 'Φωτόδεντρο' (http://dschool.edu.gr) ο Καθ. Χ. Κυνηγός. Συμμετέχουν στο έργο στα πλαίσια δειγματικών σχεδιασμών και ανάπτυξης δομημάτων οι: Μαριάνθη Γριζιώτη, Σκεύη Αφροδίτη, Ποθητού Μαρία, Μαργούδη Μαρία, Καχριμάνη Θεοδοσία, Τσερπές Γεώργιος, Λιάνα Πετροπούλου

2010 – 2013:   METAFORA’ Learning to Learn Together: A Visual Language for Social Orchestration of Educational Activities, Information Society and Media, Directorate General, Information and Communication Technologies, FP7, IST-5, STREP, 257872 (2010-2013). Το ΕΕΤ είναι συνεργαζόμενος φορέας με Επ. Υπεύθυνο τον Καθ. κ. Χ. Κυνηγό και συνεργάτες μέλη ΔΕΠ του Τομέα την Επ. Καθ. Μ. Δασκολιά και Λεκτ. Ζ. Σμυρναίου. Συμμετείχαν στο ερευνητικό πρόγραμμα και εκπονούν διπλωματική εργασία- διδακτορική διατριβή: Μάριος Ξένος, Αρετή Καϊτσώτη, Εμμανουέλα Βαρυπάτη, Ρωξάνη Ευριπίδου, Ειρήνη Τσούμα, Εύη Τσιμπλή, Κώστας Τσιγαρίδης

2011 - 2012:  Υλοποίηση της Εκπαίδευσης των Επιμορφωτών, Περιφέρεια Αττικής, Πρόγραμμα 4 (ΠΕ03-ΠΕ04) (2011), Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Πράξη, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ‘Εκπαίδευση και δια βίου Μάθηση’, Υπ. Π.Δ.Β.Μ.Θ., ΕΣΠΑ 2007-13, ΟΕΠΕΚ, ΕΑΙΤΥ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (http://b-epipedo2.cti.gr/). Το ΕΕΤ ήταν συνεργαζόμενος φορέας στο έργο με υπεύθυνο τον Καθ. Χ. Κυνηγό και συνεργάτες τα μέλη ΔΕΠ Αν. Καθ. κ. Μ. Φουντοπούλου, Επ. Καθ. Μ. Δασκολιά και Λεκτ. Ζ. Σμυρναίου στα αντικείμενα Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών και Φιλολογικών μαθημάτων, καθώς και των διδακτόρων του ΕΕΤ και διδασκόντων στο ΠΜΣ Ν. Γιαννούτσου (Λεκτ. ΠΔ 407/80), Σ. Κεΐσογλου, Μ. Λάτση, Κ. Γαβρίλης. Συμμετείχαν ως βοηθοί στα εργαστηριακά μαθήματα οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/υπ.διδάκτορες: Φ. Μουστάκη, Α. Αντωνίου, Β. Τσίτσος, Ε. Καλογερία.

 • 2008 – 2011: Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Πράξη, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ‘Εκπαίδευση και δια βίου Μάθηση’, Υπ. Π.Δ.Β.Μ.Θ., ΕΣΠΑ 2007-13, ΟΕΠΕΚ, ΕΑΙΤΥ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (http://b-epipedo2.cti.gr/). Ο Καθ. Χ. Κυνηγός είναι μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΑΙΤΥ, υπεύθυνος για τα μαθηματικά. (2005-2015). Συμμετέχουν ως συνεργάτες των μελών του Επ. Συμβουλίου οι: Ελισάβετ Καλογερία, υπ. διδάκτορας και πρώην φοιτήτρια του ΠΜΣ, Κατερίνα Μακρή, Διδάκτορας του ΕΕΤ και διδάσκουσα στο ΠΜΣ.

• Συμμετοχή στις έρευνες στα πλαίσια του έργου Metafora σε σχολικές τάξεις του 2ου πρότυπου Πειραματικού Γυμνάσιου Αθηνών (πρόεδρος ΕΠΕΣ ο Καθ. Χ. Κυνηγός) και του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου (Πλάκα) (πρόεδρος ΕΠΕΣ η Επικ.Καθ. Σμυρναίου).

• Συμμετοχή στη διαδικασία σχεδιασμού για την ανάπτυξη kit, λογισμικών ή templates αξιοποιώντας το Αβάκιο σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.

• Ανανεώθηκε η Ιστοσελίδα του ΕΕΤ με ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό στην ανάπτυξη του οποίου συμμετείχαν φοιτητές της κατεύθυνσης.

• Αναβαθμίστηκε το συγγραφικό εργαλείο 'Αβάκιο΄στην έκδοση 'click&play' που επιτρέπει την προσβασιμότητα και αυτόματη εγκατάστασή του. Η έκδοση αυτή αξιοποιείται ήδη στα μαθήματα του ΠΜΣ αλλά και σε όλα τα μαθήματα των σχετικών αντικειμένων και στα αποθετήρια του ΥΠΑΙΘ για ολόκληρη την μέση εκπαίδευση. Η σελίδα αναφέρεται ρητά στα ψηφιακά βιβλία των Μαθηματικών στο Ψηφιακό Σχολείο του ΥΠΑΙΘ που είναι η πιο δημοφιλής σελίδα στη χώρα με πάνω από 5Μ επισκέψεις την τελευταία τριετία.

• Οργανώθηκε ειδική συνεδρία εργασιών στο διεθνές συνέδριο 'Constructionism 2012' όπου αναδείχθηκαν ψηφιακά εργαλεία ανεπτυγμένα από φοιτητές της κατεύθυνσης.